1669 پشتیبانی سریع
تعمیر لوازم خانگی

در استفاده از یخچال این نکات را رعایت نمایید

450 بازدید
استفاده از یخچال

جهت استفاده مطلوب و همچنین نگهداری بهتر یخچال لازم است در استفاده از یخچال این نکات را رعایت نمایید تا عمر استفاده از یخچال طولانی تر شده و کم تر دچار خرابی شود. این نکات با سال ها تجربه در خصوص تعمیر لوازم خانگی و مشکلات آن جمع آوری شده که در ادامه ارایه می گردد. لازم است با توجه به فصل و سرمای محیط نسبت به تنظیم درجه ترموستات یخچال اقدام نمایید تا در صورت رسیدن به درجه مطلوب از کار کردن به ایستد. این کار موجب افزایش صرفه جویی از مصرف انرژی خواهد شد.

همان طور که می دانید جهت استفاده بهینه از انرژی و همچنین افزایش عمر یخچال لازم است برفک های آن طی فواصل زمانی مشخص تمیز شود. دقت داشته باشید به هیچ وجه از اجسام نوک تیز جهت انجام این کار استفاده نکنید چرا که در صورت بی دقتی احتمال آسیب به ساختار یخچال بسیار بالاست و هرگونه آسیب به این لوله ها منجر به از کار افتادن یخچال و نیاز به تعمیر یخچال خواهد شد.

در زمان هایی که مشغول نظافت یخچال و ازبین بردن برفک ها هستید حتما نسبت به از برق کشیدن یخچال اقدام نمایید. انجام این کار منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین کاهش خطرات برق گرفتگی خواهد شد. دور نگه داشتن یخچال از اجاق گاز و هر نوع وسیله تولید گرما به شدت توصیه می شود. این کار موجب افزایش طول عمر یخچال و جلوگیری از آسیب های مختلف به سیستم سرمایشی یخچال خواهد بود. در اطراف یخچال حداقل دو سانتی متر الی ده سانتی متر فاصله خالی جهت ایجاد جریان هوا قرار دهید.

به هیچ وجه مواد غذایی گرم را داخل یخچال قرار ندهید. ابتدا نسبت به سرد نمودن آن اقدام نمایید و زمانی که دمای آن ماده غذایی به حد نرمال رسید وارد بخچال نمایید. عدم رعایت این امر موجب تحمیل فشار بسیار مخربی به موتور یخچال خواهد شد. در صورتی که یخچال خود را جا به جا نمودید حتما مدت زمان دو ساعت آن را راه اندازی ننمایید و پس از گذشت زمان ذکر شده اقدام به روشن نمودن یخچال نمایید.

لاستیک های دور یخچال نقش به سزایی در کیفیت کارایی یخچال و همچنین مصرف انرژی یخچال بر عهده دارند. لازم است هر ماه نسبت به بررسی لاستیک های دور یخچال اقدام نمایید و در صورت خرابی و بی کیفیت شدن نبست به تعویض آن اقدام نمایید. از علائم بی کیفیت شدن لاستیک های دور یخچال درست نچسبیدن در به یخچال است. این امر موجب هدر رفتن انرژی می شود. باز نگهداشتن درب یخچال موجب افزایش مصرف انرژی و کاهش عمر موتور یخچال می شود. قبل از باز نمودن درب یخچال نسبت به تصمیم گیری آنچه از یخچال می خواهید اقدام کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669