1669 پشتیبانی سریع
تعمیر لوازم خانگی

اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی – قسمت اول

356 بازدید
اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی - قسمت اول

ماشین لباسشویی یکی از وسایل برقی پر استفاده در منزل است که خراب شدن آن باعث می شود که به طریقی بخشی از نظافت خانه که مربوط به شست و شوی لباس ها است، کنسل شود به همین دلیل است که باید در زمان خرید، توجه داشت که بهترین ماشین لباسشویی خریداری شود تا نه تنها استفاده از آن راحت بوده و از نظر مصرف انرژی مقرون به صرفه باشد، بلکه عمر طولانی داشته باشد. ولی توجه داشته باشید که یک ماشین لباسشویی حتی اگر از بهترین برند هم باشد، اگر شیوه صحیح استفاده از آن را ندانید، منجر به خراب شدن و نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی خواهد بود. اما متاسفانه برخی از افراد در این زمینه اشتباهاتی را مرتکب می شوند که سبب می شوند خیلی زود ماشین لباسشویی خراب شده و عمر آن کوتاه گردد. این اشتباهات عبارتند از:

۱-   برخی از افراد، لباس های زیر را با ماشین لباسشویی می شویند.

از آنجایی که ماشین لباسشویی  یک وسیله برای تمیز کردن لباس ها است، برخی افراد گمان می کنند که عاری از میکروب و آلودگی است. در صورتی که این باور بسیار غلط است و میکروب ها به راحتی می توانند در درزها و منافذ موجود در دیگ ماشین لباسشویی مخفی شوند به همین دلیل است که هر از گاهی باید اقدام به تمیز کردن ماشین لباسشویی نمود. در این میان باید توجه داشت که لباس های زیر، میکروبی ترین لباس های افراد هستند و با ورود این لباس ها، شما شرایط آلودگی را در ماشین لباسشویی، چندین برابر می کنید.

۲-   درب ماشین لباسشویی بلافاصله پس از اتمام کار، بسته می شود.

میکروب ها و کپک ها محیط مرطوب را بسیار دوست دارند و کافی است کمی رطوبت برای آن ها فراهم شود در این صورت، به شدت تکثیر می شوند. در مورد ماشین لباسشویی، باید گفت که دیگ آن با آب تماس دارد و پس از اتمام شست و شو، محیط مرطوب است. لذا باید پس از اتمام کار، درب ماشین لباسشویی را مدتی باز بگذارید تا هوا داخل ماشین لباسشویی حبس نشده و شرایط برای رشد میکروب ها فراهم نشود.

۳-   ماشین لباسشویی در محیط تنگ و بسته قرار می گیرد.

همان گونه که بیان کردیم پس از اتمام کار ماشین لباسشویی، باید درب آن باز گذاشته شود تا هوا در داخل دیگ و درام ماشین لباسشویی جریان یافته و عملیات خشک شدن رطوبت باقی مانده در دیگ صورت گیرد. ولی متاسفانه برخی از افراد ماشین لباسشویی را در محل هایی قرار می دهند که حالت خفه دارد برای مثال گذاشتن در حمام، در محل های تنگ آشپزخانه به دور از درب و پنجره و… که در این صورت چون هوا جریان ندارد، میکروب ها محل مناسبی برای زندگی پیدا می کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669