1669 پشتیبانی سریع
تعمیر لوازم خانگی

با اصول تمیز کردن یخچال آشنا شوید

390 بازدید
با اصول تمیز کردن یخچال آشنا شوید

یکی از مشکلاتی که مشتریان به صورت مکرر اظهار داشته اند، عدم آگاهی از چگونگی تمیز نمودن یخچال است. به گونه ای که هیچ آسیبی به بخش فنی آن وارد نشود و بهداشت آن نیز تا حد بسیار زیادی رعایت شود. بر همین اساس تیم تعمیر لوازم خانگی تصمیم به ارایه این مقاله گرفت تا با اصول تمیز کردن یخچال آشنا شوید. تیم تعمیر لوازم خانگی با سال ها تجربه در حوزه تعمیر یخچال و سایر لوازم خانگی موفق به کسب تجربیات فراوان و مفیدی شده که با هدف ارتقا سطح آگاهی مخاطبین و پاسخ به نیاز مشتریان به مرور در وب سایت Wefixit قرار خواهد گرفت. همراه ما باشید.

چگونه یخچال را تمیز نماییم؟

یخچال ها از جمله لوازم خانگی ضروری امروزی هستند که به صورت مداول و همیشگی در حال تولید سرما و تامین نیاز های ما هستند. بر همین اساس نظافت آن، سطح بهداشت و سلامت یخچال یکی از مهم ترین پارامتر های مورد توجه است. بر همین اساس لازم است بدانید چگونه یخچال را تمیز نموده و نسبت به استفاده مطلوب از آن اقدام نمایید.

  • در اولین قدم یخچال را از برق کشیده تا به جهت باز بودن طولانی مدت درب یخچال اتلاف انرژی صورت نگیرد.
  • حال لازم است نسبت به تخلیه مواد غذایی از یخچال اقدام نمایید. توصیه می شود مواد غذایی در محلی خنگ و کنار هم قرار گرفته تا در طول زمان تمیز کردن یخچال از سرمای یکدیگر استفاده نمایند.
  • کلیه قسمت هایی که امکان خارج شدن از یخچال دارند خارج نمایید. کشو های جای میوه و سبزیجات، کشو های نگهداری از تخم مرغ و طبقات و… را پس از خارج نمودن با محلول آب و صابون و یا مایع ظرفشویی به خوبی تمیز نمایید. به هیچ وجه این لوازم را با سیم ظرفشویی و هر وسیله ای که موجب خط و خش روی آن شود تمیز ننمایید.
  • داخل یخچال را به وسیله محلول جوش شیرین تمیز نمایید و در پایان با حوله مرطوب کل سطح داخلی محفظه یخچال را تمیز نمایید.
  • با استفاده از آب و مایع صابون به وسیله مسواک نوار لاستیکی دور یخچال را تمیز نمایید. این بخش بسیار مناسب تجمع غذا و رطوبت بوده و بر همین اساس مکان مناسبی جهت رشد باکتری و کپک است. پس در نظافت آن دقت کافی داشته باشید.

نکته : استفاده از مواد شوینده همچون وایتکس برای این قسمت مجاز نمی باشد. چرا که موجب تغییر در ساختار لاستیکی و انعطاف پذیر این نوار شده و خاصیت آن را تغییر می دهد.

پس از طی کردن این مرحله، کلیه لوازمی که از یخچال خارج نموده و شسته اید خشک نموده و در جای خود قرار دهید. پس از اتمام مراحل شست و شو و نظافت یخچال لازم است به مدت یک ربع صبر نموده و سپس نسبت به متصل نمودن برق یخچال اقدام نمایید.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669