1669 پشتیبانی سریع
تعمیر لوازم خانگی

تنظیم درجه ترموستات یخچال چگونه است؟

376 بازدید
تنظیم درجه ترموستات یخچال

یخچال ها از جمله لوازم خانگی ضروری هستند که در عصر کنونی مورد استفاده قرار می گیرند. یخچال ها در انواع مدل ها و برند ها تولید و روانه بازار شده و نیاز مصرف کننده را رفع می نمایند. تیم تعمیر لوازم خانگی با سال ها تجربه در زمینه تعمیر لوازم خانگی اقدام به ارایه اطلاعات مورد نیاز مخاطبین عزیز می نماید. در این مقاله قصد به توضیح نحوه تنظیم درجه ترموستات یخچال داریم.

ترموستات چیست؟

ترموستات وسیله ای است که با اتصال آن به لوازم سرمایشی و گرمایشی می توان دمای آن را کنترل نمود. ترموستات قابل تنظیم می باشد و با رسیدن به دمای تنظیم شده وسیله مورد نظر را کنترل نموده و گرمایش یا سرمایش آن را قطع می نماید. پس از رسیدن به دمای مورد نظر ترموستات مجددا اقدام به وصل مجدد می نماید. بدین ترتیب وسیله گرمایشی یا سرمایشی در دمای مشخصی باقی می ماند. ترموستات در وسایل الکترونیکی سرمایشی، گرمایشی و تاسیسات استفاده می شوند.

چگونه ترموستات یخچال را تنظیم کنیم؟

سوال مشترک اکثر مشتریان در این خصوص است که چگونه ترموستات یخچال را تنظیم کنیم؟ لازم است بدانید تنظیم ترموستات یخچال بر اساس مدل و نوع یخچال و همچنین فصل و موقعیت آب و هوایی مکانی که یخچال در آن قرار داده شده است. دمای نرمال یخچال بین ۲ الی ۵ درجه سانتی گراد است. این دما مناسب نگهداری از مواد غذایی است. البته لازم است در نظر داشته باشید دمای یخچال در قسمت های مختلف و طبقات مختلف  متفاوت است. به گونه ای که اگر مواد غذایی خاصی نیاز به دمای بالاتری داشته باشد لازم است در طبقات سرد تر قرار گیرد. عدم توجه به این امر موجب یخ زدن سبزیجات و یا فاسد شدن مواد غذایی پروتئینی خواهد شد.

طبقاتی که بر روی درب یخچال قرار گرفته اند دارای گرم ترین میزان دما در یخچال است. بر همین اساس لازم است مواد غذایی و نوشیدنی هایی که نیاز به سرمای زیاد ندارند در این قسمت قرار گیرند. نکته حائز اهمیت در خصوص مکان جانمایی یخچال، قرار دادن آن در محلی به دور از دستگاه های گرماساز و محیط های گرم است. همچنین لازم است دقت فرمایید درجه دمای ترموستات یخچال در فصل زمستان حدود ۱ الی ۲ درجه سانتی گراد باشد و در فصل تابستان چیزی حدود ۲ الی ۴ درجه سانتی گراد تنظیم گردد. لازم است با دقت به میزان مصرف انرژی یخچال و میزان گرمای آن نسبت به تنظیم درجه ترموستات اقدام نمایید تا در بهترین حالت از یخچال استفاده نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669