1669 پشتیبانی سریع
تعمیر لوازم خانگی

یخچال چطور کار می کند؟

342 بازدید
یخچال چطور کار می کند؟

یخچال یکی از پر کاربرد ترین لوازم خانگی محسوب می شود که امروزه در هر مکان اداری، تجاری و مسکونی کاربرد دارد. جالب است بدانید یخچال چطور کار می کند! دانستن این امر به شما کمک خواهد کرد نسبت به استفاده صحیح از یخچال و افزایش طول عمر مفید آن اقدامات خوبی داشته باشید. یخچال های عصر کنونی با الهام از یخچال های طبیعی ساخته شده اند. بدین ترتیب که با محدود نمودن محفظه خنک کننده در ابعادی خاص اقدام به خنک نمودن آن می کنند. تیم تعمیر لوازم خانگی در ادامه به توضیح اجزاء یخچال خواهد پرداخت.

یخچال چگونه خنک می شود؟

یخچال با دارا بودن اجزای مختلف که به خنک شدن محفظه یخچال کمک می کنند خنک می شود. این اجزا عبارتند از:
موتور یا همان کمپرسور یخچال
لوله های شبکه ای که در پشت یخچال قرار دارد که کندانسور نامیده می شود
محفظه داخلی یخچال که با نگهداری از سرما موجب خنک شدن فضای داخلی یخچال می شود
بررسی پروسه خنک شدن محفظه داخلی یخچال
در بالا به اجزا تشکیل دهنده یخچال اشاره شد. تیم تعمیر لوازم خانگی در این بخش به توضیح سیستم سرمایش یخچال و پروسه خنک شدن آن می پردازد. موتور یخچال که در بخش پایینی آن قرار گرفته وظیفه انتقال گاز خنک کننده داخل لوله های یخچال را بر عهده دارد. در واقع موتور یخچال گاز را با فشار به سایر بخش های یخچال پمپاژ می کند. در واقع گاز در کلیه بخش های فلزی و مشبک پشت یخچال به گردش در آمده و از همین رو تعمیرکاران تیم تعمیر لوازم خانگی تاکید بسیاری در محافظت از این لوله ها دارند. چرا که کوچک ترین نشتی در این بخش موجب خرابی و اختلال در کارکرد یخچال خواهد شد.
در واقع موتور یخچال با خنک نمودن گاز ها آن را به بخش شبکه ای پشت یخچال پمپاژ می نماید و پس از طی شدن مدت زمان خاص که گاز سرمای خود را از دست داد مجددا آن را به داخل موتور مکش نموده و اقدام به خنک نمودن گاز می نماید. جالب است بدانید در محیط هایی که میزان رطوبت آن بالا است مولکول های هوا در مجاورت این سرما (سرمای گاز خنک کننده در لوله های مشبک پشت یخچال) به آب تبدیل شده و با تغییر دما به مرور حالت برفک ایجاد می شود. یکی از علل ایجاد برفک یخچال این امر است. در بعضی مدل های یخچال که یه تازگی وارد بازار شده آپشن دیفراست نیز در آن تعریف شده. به گونه ای که در زمان مشاهده برفک تنها کافی است یخچال را در حالت دیفراست قرار دهید تا برفک های آن ازبین بروند.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669