1669 پشتیبانی سریع
تعمیر لوازم خانگی

اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی

490 بازدید
اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی

با توجه به اهمیت استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی به منظور افزایش کارایی این وسیله، ما بر آن داشتیم در ادامه مقاله قبل، در این مقاله نیز به بررسی اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی بپردازیم. توجه داشته باشید که اکثر افراد مرتکب این اشتباهات خواهد شد زیرا غالبا، براساس گفته های دیگران که قبلا از این وسیله استفاده نموده اند عمل می کنند و همین امر منجر می شود که نا خواسته اشتباهاتی را مرتکب شوند:

۱- شست و شوی اولیه ظروف قبل از گذاشتن در داخل ماشین ظرفشویی

اشتباه بزرگ برخی از افراد این است که به جای این که تنها تکه های بزرگ غذا را از روی ظروف بردارند، ان ها شست و شوی اولیه با آب می دهند و داخل ماشین ظرفشویی می گذارند. لازم است بدانید که پودر شوینده ماشین ظرفشویی به گونه ای طراحی شده است که بتواند ذرات غذای روی ظروف را پاک کند حال اگر کثیفی بر روی ظروف نباشد، این ذرات به جنس ظرف آسیب زده و به مرور زمان، ظروف شما خش دار می شوند.

۲- عدم چیدمان صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی

در صورتی که شما بدون توجه به چیدمان صحیح ظروف در ماشین ظرفشویی، آن ها را داخل دستگاه قرار دهید، ظروف به خوبی شسته نخواهند شد و حتی ممکن است در حین شست و شو، شکستگی ظروف هم رخ دهد.

۳- عدم توجه به بازوی اسپری کننده مسئول آب پاشی

توجه داشته باشید که در قسمت مرکز ماشین ظرفشویی، یک افشانه وجود دارد که آب را به ظروف می پاشد لذا ظروف باید به گونه ای چیده شوند که قسمت گودی آن ها به سمت آب پاش باشد تا آب به راحتی داخل آن ها را تمیز کند در غیر این صورت نباید از دستگاه انتظار تمیز کردن داشته باشید. توجه داشته باشید که ظروف نباید در یک جهت قرار گیرند بلکه این بازوی آبپاش که در مرکز ماشین ظرفشویی قرار دارد باید ملاک قرار گرفته و ظروف در دو طرف آن به گونه ای چیده شوند که گودی آن ها به سمت بازوی آبپاش باشد.

۴- قرار دادن چاقو داخل ماشین ظرفشویی

یک نکته بسیار مهم که لازم است بدان توجه داشته باشید این است که در داخل ماشین ظرفشویی، دما بالا است لذا وجود دمای بالا همراه با  مواد شوینده که به صورت سایشی عمل می کنند، باعث می شوند به مرور زمان چاقوی شما کند شود لذا توصیه می کنیم چاقو را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669