1669 پشتیبانی سریع
تعمیر لوازم خانگی

اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی (قسمت اول)

668 بازدید
اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی (قسمت اول)

در استفاده از ماشین ظرفشویی، شما زمانی می توانید انتظار کیفیت بالا در شست و شو را داشته باشید که نحوه استفاده صحیح از این وسیله را بدانید. متاسفانه برخی از افراد با اشتباهات خود در استفاده از ماشین ظرفشویی، منجر به ایجاد باورهای غلط در مورد ماشین ظرفشویی می شوند که این باورها همانند شایعاتی پراکنده می گردند. به همین منظور و برای افزایش آگاهی مشتریان این وسیله، در مقاله ای سعی کرده ایم که این اشتباهات را بیان و در مورد آن ها توضیح دهیم:

۱-   تمیز نکردن ظروف از تکه ها و باقی مانده های درشت غذا

توجه داشته باشید که درست است که ماشین ظرفشویی می تواند به خوبی ذرات غذا را محو کند ولی این ویژگی شامل غذاهای درشت نمی شود لذا قبل از گذاشتن ظروف در داخل ماشین ظرفشویی حتما باید تکه های درشت غذا را با دستمال حذف نمایید.

۲-   استفاده بیش از حد از ظرفیت ماشین

زمانی که شما یک ماشین ظرفشویی را خریداری می کنید، این مشاین براساس تعداد نفرات خانواه طراحی شده است برای مثال شما یک ماشین ظرفشویی ۶ نفره می خرید حال نباید از این ماشین ظرفشویی توقع داشته باشید که در حد ماشین ۸ نفره یا بیشتر برای شما کار کند زیرا زمانی که حجم ظروف از ظرفیت ماشین بالا برود، کیفیت شست و شو به شدت کاهش مش یابد.

۳-   استفاده از مایع  ظرفشویی دستی برای ماشین ظرفشویی

به هیچ عنوان نباید مایع ظرفشویی که برای شستن ظروف به صورت دستی استفاده می شود، برای ماشین ظرفشویی استفاده شود زیرا در داخل دستگاه کف بسیار زیادی تولید می شود که باعث می شود کف و آب از داخل دستگاه سر ریز شوند در نتیجه هم دستگاه خراب می شود، هم آشپزخانه کثیف می گردد و هم این که ظروف همچنان کثیف خواهند ماند.

۴-   عدم توجه به اولویت در تخلیه ظروف

پس از اتمام کار ماشسن ظرفشوییآ شما باید دستگاه را تخلیه نمایید. توجه داشته باشید که این تخلیه باید از طبقه پایین صورت گیرد زیا در طبقه بالا لیوان و کاسه و… چیده می شود و اگر در ابتدا به سراغ این قسمت بروید احتمال دارد داخل لیوان ها و ظروف آب باقی مانده باشد که در زمان برداشتن، روی طبقه پایین بریزد لذا منجر به ایجاد لک روی ظروف خواهد شد.

۵-   استفاده بیش از حد از شوینده

در دفترچه راهنمای هر برند از ماشین ظرفشویی، تعیین شده است که باید از چه مقدار شوینده استفاده شود حال در صورتی که بیش از اندازه از این مقدار استفاده شود، شوینده ها روی ظروف باقی خواهند ماند لذا نه تنها ظروف تمیزتر نمی شوند بلکه آلوده تر خواهند شد.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669