1669 پشتیبانی سریع
تعمیر لوازم خانگی

اصول شست و شوی صحیح لباس با ماشین لباسشویی

377 بازدید
اصول شست و شوی صحیح لباس با ماشین لباسشویی

شما در صورتی می توانید از ماشین لباسشویی انتظار بهترین عملکرد را داشته باشید که شیوه صحیح استفاده از آن را بدانید. به عبارت دیگر، کیفیت شست و شوی لباس در ماشین لباسشویی، به دو عامل نوع برند ماشین لباسشویی از نظر ساخت و همچنین شیوه درست استفاده از آن بستگی دارد. برای این منظور ما در این مقاله، به نکاتی اشاره خواهیم نمود که به شست و شوی صحیح لباس در ماشین لباسشویی کمک می کند:

۱-   در داخل هر ماشین لباسشویی برنامه هایی معرفی شده است که این برنامه ها نه تنها براساس درجه کثیفی لباس است بلکه براساس نوع بافت لباس هم تنظیم شده است. لذا قبل از شستن لباس ها، ابتدا لباس ها را دسته بندی کنید و براساس بافت هر دسته، نوع برنامه مناسب را انتخاب نمایید.

۲-   لباس های مشکی را با حتما با مایع مخصوص لباس های مشکی بشویی و توجه داشته باشید که حتما آب داخل ماشین لباسشویی، سرد باشد تا لباس های مشکی چروک نشوند.

۳-   میزان پودر یا مایع لباسشویی مورد استفاده را براساس نوع برنامه انتخابی تنظیم کنید. در دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی، برای هر برنامه مشخص شده است که چه میزان مایع یا پودر لباسشویی لازم است. استفاده بیش از حد از مقدار تعریف شده، سبب می شود که مایع یا پودر در بافت لباس ها باقی بماند و استفاده کمتر از حد تعریف شده، سبب می شود که کثیفی لباس ها به خوبی رفع نشود.

۴-   لباس هایی که بافت حساس دارند همانند انواع بافت ها و همچنین لباس های کودک را پس از اتمام شست و شو، با نرم کننده آبکشی کنید تا بافت لباس نرم شود. همچنین این دسته از لباس ها و لباس های با بافت ظریف را کاملا توسط ماشین لباسشویی خشک نکنید اجازه بدهید کمی خیس باشد و با هوای محیط روی بند خشک شود.

۵-   لباس های بافت گرم با آب سرد شسته و در شستن آن ها از پودرهای لباسشویی آنزیم دار استفاده نکنید زیرا باعث می شود که لباس ها به اصطلاح آب رود.

۶-   به هیچ عنواون لباس های زیر و جوراب را داخل ماشین لباسشویی نشویید. زیرا این دسته از لباس ها میکروب های زیادی دارند و با قرار گرفتن در ماشین لباسشویی با وجود این که عمل شست و شو انجام می شود، ولی میکروب ها به خوبی در منافذ قرار گرفته و کم کم محیط داخلی ماشین لباسشویی آلوده می شود.

۷-   اگر قصد دارید از سفید کننده برای لباس ها استفاده نمایید، سفید کننده را مستقیما داخل ماشین لباسشویی نریزید چون ممکن است به فلز داخل دیگ آسیب بزنید. لذا قبلا داخل یک تشت لباس ها را قرار داده با آب و سفید کننده لباس ها را آغشته کنید و بعد لباس را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

۸-   لباس های رنگی را که احتمال می دهید رنگ آن ها به یکدیگر سرایت کند، همزمان داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669