1669 پشتیبانی سریع
تعمیر لوازم خانگی

اصول چیدمان مواد غذایی در فریزر

1087 بازدید
چیدمان مواد غذایی در فریزر

شاید زمانی که شما عنوان این مقاله را می خوانید، تعجب کنید که مگر فریزر، دکور است که چیدمان خاصی باید برای آن در نظر داشت و این مسئله برای شما مضحک به نظر بیاید ولی لازم است بدانید که نحوه چیدمان مواد غذایی در فریزر بسیار ضروری است به قدری که بخش عمده ای از عمر فریزر شما به نحوه استفاده از آن و چیدمان ماده غذایی در آن بستگی دارد. لذا در این مقاله ما به بحث در این موضوع می پردازیم و نکاتی را بیان خواهیم نمود تا با نحوه چیدمان صحیح مواد غذایی در فریزر آشنا شوید:

۱-    هر کشو از فریزر را به یک نوع ماده غذایی اختصاص دهید برای مثال سبزیجات در یک کشو، گوشت قرمز در کشوی دیگر و….

۲-    مسلما تمام مواد غذایی در یک کشو، همزمان وادر کشو نمی شوند لذا توصیه می کنیم که مواد غذایی را از زمان گذاشتن داخل فریزر اتیکت زده و بر روی آن ها تاریخ فریزر کردن را درج نمایید تا در زمان استفاده، ابتدا موادی را انتخاب کنید که مدت بیشتری است در فریزر مانده اند.

۳-    در زمان بسته بندی مواد غذایی، توجه داشته باشید که هوا داخل بسته نباشد و اگر وجود داشت، ابتدا هواگیری نموده و سپس بسته بندی کنید.

۴-    به هیچ عنوان ظروف شیشه ای را داخل فریزر قرار ندهید زیرا زمان که عمل انجماد در حال انجام است، شیشه داخل فریزر می ترکد و در نتیجه هم فریزر کثیف می شود و هم احتمال آسیب به بدنه فریزر وجود دارد.

۵-    قبل از قرار دادن گوشت در داخل فریزر، ابتدا آن ها را بشویید تا زمانی که می خواهید از آن ها استفاده کنید، نیاز به شستن نباشد و از طرفی میکروب ها داخل فریزر پخش نشوند.

۶-     اگر قرار است مواد غذایی گرم را در فریزر نگهداری و منجمد کنید، ابتدا اجازه دهید تا خنک شود که توجه داشته باشید تا قبل خنک شدن کامل، به هیچ عنوان درب آن را نبندید زیرا بخار ناشی از گرما با برخورد به درب، به آب تبدیل شده و در نتیجه در زمان انجماد، یخ زیادی در ماده غذایی تشکیل می شود. همین امر سبب می گردد که زمان بیشتری برای ذوب شدن یخ این ماده غذایی نیاز باشد.

۷-    اگر قرار است یک ماده غذایی را در چند زمان استفاده کنید، به چند قسمت هم بسته بندی نمایید تا در زمان استفاده، مجبور نباشید کل ماده غذایی را ذوب کنید.

۸-    در زمان قرار دادن سبزیجات خرد شده تازه داخل فریزر، لازم است بدانید که اگر از همان ابتدا این مواد را روی هم قرار دهید، در اثر فشار، آب سبزیجات خارج می شود و آب در کشوها جاری می شود لذا ابتدا در یک ردیف قرار دهید و پس از انجماد مرتب روی هم بچینید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669