1669 پشتیبانی سریع
تعمیر لوازم خانگی

برای جا به جایی یخچال اینطور اقدام کنید

480 بازدید
جا به جایی یخچال

یخچال یکی از لوازم برقی ضروری است که در زندگی امروزی بسیار کاربردی است. لوازم خانگی هر یک نگهداری و شرایط استفاده خاصی دارند. در این میان یخچال ها به جهت حساسیت بیشتر در سیستم خنک کننده و سرمایشی نیازمند دقت و توجه بیشتری است. حتما شما هم شنیده اید که پس از خرید یخچال، فروشنده لوازم خانگی به شما توصیه ای در خصوص عدم روشن نمودن یخچال بلافاصله پس از انتقال به محل مورد نظر می نماید. در واقع هدف ثابت ماندن یخچال در مدت زمان طولانی است تا به شرایط پایدار رسیده و سپس نسبت به روشن  نمودن و راه اندازی آن اقدام شود. این تذکر و توصیه صرفاً محدود به اولین راه اندازی یخچال نمی شود. در واقع جا به جایی یخچال اصول و شرایطی دارد که در اینجا به آن خواهیم پرداخت.

اصول جا به جایی یخچال چیست؟

با توجه به توضیحاتی که ارایه شد این سوال در ذهن ها نقش می بندد که اصول جا به جایی یخچال چیست؟ تیم تعمیر لوازم خانگی Wefixit با سال ها تجربه در تعمیر لوازم خانگی علی الخصوص تعمیر یخچال در انواع برند تصمیم به ارایه تجربیات در این خصوص به شما عزیزان دارد.

در اولین اقدام جهت جا به جایی یخچال لازم است آن را از برق بکشید. جا به جایی هرچند کوچک، در صورت روشن بودن یخچال توصیه نمی شود.

حال لازم است اقدام به خالی نمودن محتوای یخچال نمایید. کلیه مواد غذایی داخل یخچال را خارج نمایید تا وزن خالص یخچال باقی بماند.

در صورتی که یخچال دارای فریزر بود حتما صبر نمایید تا برفک های آن آب شده و سپس نسبت به خالی نمودن آب داخل آن اقدام نمایید.

پس از این اقدام کلیه کلیه طبقات یخچال را خارج نموده و به صورت جداگانه حمل نمایید. در برخی موارد افراد ترجیح می دهند طبقات را به وسیله چسب نواری داخل یخچال فیکس نمایند.

حال نوبت به بستن درب یخچال با استفاده از چند تکه چسب نواری پهن است. بدین ترتیب درب یخچال در جا به جایی باز نمی شود.

در صورتی که تصمیم به جا به جایی یخچال از مکانی به مکان دیگر دارید حتما آن را داخل کارتن مخصوص یخچال قرار دهید و یا به وسیله فوم، یونولیت و حتی در صورت در دسترس نبودن با پتو بپوشانید تا ریسک وارد شدن صدمه به درب یخچال کاهش یابد.

تمام سعی و دقت خود را به کار ببرید تا یخچال به آرامی جا به جا گردد. عمود بودن یخچال در حین جا به جایی بسیار مهم است. در صورت نیاز به کج نمودن آن، این کار را به آهستگی انجام دهید تا آسیبی به سیستم سرمایشی داخل یخچال وارد نشود.

پس از اتمام پروسه جا به جایی یخچال لازم است مدت زمان حداقل سه ساعت از استقرار آن بگذرد و پس از آن اقدام به روشن نمودن یخچال نمایید.

رعایت نکات مذکور موجب کاهش ریسک صدمه به یخچال و خرابی یخچال شده و یخچال با بهترین شرایط جا به جا می گردد. توصیه های تیم تعمیر لوازم خانگی Wefixit با سال ها تجربه در حوزه تعمیر لوازم خانگی برای شما عزیزان گرد آوری شده. امید است با استفاده از آن خرابی یخچال در حین جا به جایی را به حداقل رسانید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669