1669 پشتیبانی سریع
تعمیر لوازم خانگی

راهکار های صرفه جویی در مصرف برق یخچال، فریزر و ساید بای ساید

368 بازدید
صرفه جویی در مصرف برق یخچال

یکی از مهم ترین پارامتر های انتخاب یخچال، فریزر یا ساید بای ساید بررسی میزان مصرف انرژی آن ها است. هر لوازم خانگی برقی دارای برچسب مصرف انرژی است که نشان دهنده میزان مصرف انرژی آن در بهترین حالت است. اما در برخی موارد به دلیل عدم آگاهی مصرف کنندگان و عدم رعایت نکات خاص در استفاده از یخچال، فریزر و ساید بای ساید مصرف انرژی بسیار افزایش می یابد. پس می توان نتیجه گرفت علاوه بر رتبه انرژی الگوی استفاده صحیح از لوازم خانگی نیز تاثیر بسیار زیادی در کاهش مصرف انرژی و هزینه های خانواده خواهد داشت. تیم تعمیر لوازم خانگی در این بخش راهکار های صرفه جویی در مصرف برق یخچال و فریزر ها را ارایه خواهد داد.

چگونه مصرف انرژی یخچال، فریزر و ساید بای ساید را استاندارد کاهش دهیم؟
در درجه اول به عنوان اولین اقدام لازم است با توجه به مصرف انرژی مختلف در انواع یخچال، فریزر و ساید بای ساید، نسبت به انتخاب مدلی که بیشترین بازدهی را با کم ترین میزان مصرف انرژی دارد خریداری نمایید.

محل قرار دهی یخچال، فریزر و ساید بای ساید بسیار مهم است. قرار دادن لوازم خانگی دارای سیستم سرمایشی در مجاورت لوازم گرمایشی مانند بخاری، شوفاژ و اجاق گاز موجب افزایش مصرف انرژی آن ها و تحمیل فشار به موتور در دراز مدت می شود.

تمیز نمودن یخچال، فریزر و ساید بای ساید از برفک یکی از اقدامات مهمی است که موجب کاهش مصرف انرژی یخچال و در نتیجه صرفه جویی در مصرف برق یخچال، فریزر و ساید بای ساید می شود.

فاصله مطلوب یخچال، فریزر و ساید بای ساید از دیوار لازم است حداقل ۲۰ سانتی متر باشد. فاصله کم تر از این موجب تحمیل فشار به موتور  یخچال، فریزر و ساید بای ساید شده و در نتیجه مصرف انرژی و برق را افزایش می دهد.

عدم تراز بودن کف یخچال، فریزر و ساید بای ساید موجب اختلال در بسته شدن درب یخچال، فریزر و ساید بای ساید می شود و در نتیجه با باز ماندن درب یخچال، فریزر و ساید بای ساید انرژی فراوانی به هدر می رود.

جنس نوار لاستیکی دور درب یخچال، فریزر و ساید بای ساید بسیار مهم است. چرا که در صورت بی کیفیت بودن آن درب یخچال، فریزر و ساید بای ساید باز مانده و موجب اتلاف انرژی و مصرف بیشتر برق خواهد شد. همان طور که در مقاله قبل توضیح داده شد شست و شو و نظاف نوار لاستیکی دور درب یخچال، فریزر و ساید بای ساید با مواد شوینده موجب تغییر ساختار آن شده و به مرور جنس نوار درب یخچال را خشک می نماید. همین امر باعث بسته نشدن درب یخچال، فریزر و ساید بای ساید و اتفلاف انرژی خواهد شد.

قرار دادن خوراکی های دارای وزن سنگین در قسمت درب یخچال، فریزر و ساید بای ساید موجب افتادگی درب یخچال، فریزر و ساید بای ساید شده و همین موضوع موجب عدم بسته شدن کامل درب و اتلاف انرژی خواهد شد.

قرار دادن پارچه، روزنامه بر روی طبقات یخچال، فریزر و ساید بای ساید موجب اختلال در گردش هوای داخلی یخچال و در نتیجه عدم خنک شدن آن در زمان مناسب می شود. این اختلال مصرف انرژی را در یخچال، فریزر و ساید بای ساید افزایش می دهد.

قرار دادن غذا ها و خوراکی های داغ در یخچال، فریزر و ساید بای ساید  نیز یکی از عمده ترین اشتباهاتی است که مصرف انرژی را افزایش می دهد.  چرا که تمامی سرمای داخل یخچال، فریزر و ساید بای ساید صرف خنک نمودن خوراکی داغ شده می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669