1669 پشتیبانی سریع
تعمیر لوازم خانگی

طریقه نصب و راه اندازی ماشین  ظرفشویی

1098 بازدید
طریقه نصب و راه اندازی ماشین  ظرفشویی

زمانی که شما ماشین ظرفشویی خود را خریداری نموده  و به منزل می آورید در اولین اقدام باید اقدام به نصب و سپس راه اندازی دستگاه نمایید تا در صورت وجود مشکل و خرابی در آن، بتوانید از گارانتی آن استفاده کنید. قبل از این که به سراغ این مبحث برویم، لازم به ذکر است که در هنگام جابجایی، به هیچ عنوان ماشین ظرفشویی خود را از بسته بندی خود خارج نکنید زیرا ممکن است در زمان انتقال، آسیب به آن وارد شود که کوچکترین آسیب، خش دار شدن بدنه وسیله است.

توصیه می کنیم که نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی را به نمایندگی برند مربوطه بپردازید. در صورتی که فردی از نمایندگی ماشین ظرفشویی برای نصب به منزل شما بیاید، هر گونه مسئولیت عیب و خرابی را که در ماشین ظرفشویی تا زمان راه اندازی و شروع به کار آن ببیند، بر عهده گرفته و نمایندگی مربوطه موظف است خسارت آن را پرداخته و دستگاه را تعویض کند. اما اگر نصب ماشین ظرفشویی را خودتان انجام دهید، نمایندگی هیچ مسئولیتی را قبول نمی کند زیرا شما باید ثابت کنید که این خرابی از قبل وجود داشته و شما نقشی در ایجاد آن نداشته اید. به هر حال برای نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی باید به صورت زیر اقدام نمود:

۱-   ماشین ظرفشویی را با احتیاط از بسته بندی خود خارج نمایید و مواظب باشید که آسیبی به آن وارد نشود.

۲-   در محلی که قرار است ماشین ظرفشویی قرار گیرد، باید لوله ورود آب و لوله تخلیه یا خرج آب تعبیه شده باشد. لذا شلنگ های ورودی و خروجی آب را نصب نموده و توجه داشته باشید که  برای لوله تخلیه، باید ارتفاع لوله در حدود ۹۰-۵۰ سانتیمتر باشد تا عمل خروج آب به خوبی انجام گیرد.

۳-   توصیه می کنیم که به هیچ عنوان وسیله برقی دیگری را به پریز برقی که قرار است دو شاخه ماشین ظرفشویی به آن متصل شود، وصل نکنید. زیرا در این صورت در زمان استفاده از ماشین ظرفشویی، احتمال آسیب به آن وسیله و حتی سوختن هم وجود دارد.

۴-   ممکن است که ماشین ظرفشویی شما اروپایی باشد در نتیجه برق آن سه شاخه است. پس حتما باید پریز برق، متناسب با آن نصب گردد.

۵-   قبل از راه اندازی ماشین ظرفشویی، دفترچه راهنما را مطالعه نمایید. هر برند از این وسیله دارای هشدارهایی است که در زمان نصب، راه اندازی و استفاده از ماشین ظرفشویی باید در نظر گرفته شود تا منجر به بروز خسارت نگردد.

۶-   ماشین ظرفشویی باید به خوبی تراز باشد تا لرزش نداشته و بتواند آب را تخلیه کند لذا تفاوتی ندارد که ماشین ظرفشویی شما رومیزی باشد یا از نوع ایستاده؛ شما باید به کمک پایه های زیرین آن، تراز نمودن را انجام دهید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669