1669 پشتیبانی سریع
تعمیر لوازم خانگی

چگونه المنت گرمایی اجاق گاز را بررسی کنیم ؟

360 بازدید
چگونه المنت گرمایی اجاق گاز را بررسی کنیم ؟

چگونه المنت گرمایی اجاق گاز را بررسی کنیم ؟

آیا المنت پخت و پز یا جوشاندن اجاق شما مانند شمع رومی سوخته یا دیگر کار نمی کند؟ نگران نباشید، با آتش نشانی تماس نگیرید مگر اینکه اجاق آتش گرفته باشد و اگر آتش گرفته است، چه کاری می خواهید انجام دهید، می خواهید درچنین وضعیتی در اینترنت جستجو کنید؟

هشدار: لطفاً پیش از هر گونه تلاش برای تست یا تعمیر، اطلاعات ایمنی را مطالعه کرده و رعایت نمایید.

پیش از تست المنت گرمایی یا المنت جوشاندن اجاق گاز، وسیله برقی را از برق بکشید و یا جریان برق آن را از جعبه فیوز یا پنل مدارشکن قطع نمایید تا از خطر برق گرفتگی در امان باشید.

اگر اجاق شما گرم نمی کند، به اندازه کافی گرم نمی کند یا سرخ نمی کند، علت رایج معمولاً سوختن المنت گرمایی است. دو المنت وجود دارد یکی المنت پخت و پز که در کف اجاق قرار دارد و دیگری المنت سرخ کن که در سقف اجاق قرار دارد. این دو المنت قطری در حدود مداد دارند و معمولاً به کمک گیره های فلزی محافظت می شوند.

المنت گرمایی اجاق گاز –  آسان ترین تستی که می توانید انجام دهید، روشن کردن اجاق و بررسی المنت گرمایی است. اگر المنت قرمز شده است، المنت کار می کند. در زمان پخت و پز، المنت سرخ کن ممکن است به کمک آمده و در امر آماده سازی گرمایی یا حفظ دمای اجاق کمک کننده باشد. زمانی که آماده پخت و پز می شوید، اگر سرخ کن وارد عمل مشود اما المنت پخت و پز فعالیت نکند، علت احتمالی سوختن المنت پخت پز است.

چگونه المنت گرمایی اجاق گاز را بررسی کنیم ؟ زمانی که از سرخ کن استفاده می کنید، المنت سرخ کن باید قرمز شود اما المنت پخت و پز معمولاً استفاده نمی شود. اگر المنت سرخ کن قرمز نمی شود، احتمال سوختن آن وجود دارد.

به منظور تست المنت گرمایی با استفاده از مولتی متر، مراحل زیر را دنبال کنید.

۱-    اجاق را از برق کشیده یا جریان آن را از طریق جعبه فیوز قطع کنید.

۲-     المنت گرمایی را تا مسیری که به سمت دیوار اجاق می رود، دنبال کنید. براکتی که المنت را در جای خود نگه می دارد را بردارید.

۳-     بست یا پیچ های آن را باز کنید.

۴-     المنت را تا حدی بکشید بیرون تا سیم کشی متصل به آن مشخص شود.

۵-     وایرها را علامت گذاری کنید تا بتوانید مجدداً در جای خود قرار دهید.

۶-     وایرها را از المنت جدا کنید.

۷-     با استفاده از تنظیمات X1 مولتی متر، یک میله را به هر کنتاکت المنت متصل کنید. مقاومت را در رنج ۲۰ تا ۴۰ اوهم بررسی کنید. مقاومت بی نهایت یا کیلو اوهم معمولاً المنت خراب شده را نشان می دهد و باید تعویض شود.

۸     اگر المنت مشکلی ندارد، وایرها را مجدداً وصل کنید و در جای خود قرار دهید و بست یا پیچ های المنت را ببندید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669