1669 پشتیبانی سریع
تعمیر لوازم خانگی

چگونه از یخچال خود مراقبت کنیم؟

342 بازدید
چگونه از یخچال خود مراقبت کنیم؟

یخچال یکی از ضروری ترین لوازم خانگی این عصر محسوب می شود. با استفاده از یخچال مواد غذایی مورد نیاز ما مدت زمان بیشتری تازه باقی می نماند و فساد در آن دیر تر شکل می گرفت. بدین ترتیب قادر خواهید بود به صورت هفتگی خرید کرده و داخل یخچال قرار دهید. با توجه به هزینه نسبتا بالای خرید یخچال قصد داریم با بهره گیری از تجربیات تیم تعمیر لوازم خانگی نکاتی در خصوص این که چگونه از یخچال خود مراقبت کنیم، به شما عزیزان آموزش داده تا ریسک خرابی یخچال تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

۱۰ نکته مراقبت از یخچال

۱-     مهم ترین نکته نگهداری از یخچال راه اندازی آن پس از جا به جایی است. همان طور که در مقاله قبل توضیح داده شد لازم است مدت زمان حداقل ۲ ساعت صبر نموده و سپس نسبت به متصل نمودن یخچال به پریز برق اقدام نمایید.

۲-     یکی از مهم ترین نکات نگهداری از یخچال مکان قرار دهی آن است. مکانی که یخچال در آن قرار دارد لازم است بسیار خنک بوده و از تمامی دستگاه های گرمایشی دور باشد.

۳-     حتما داخل یخچال را به صورت مرتب تمیز نمایید. یخچال محل قرار دهی خوراکی ها می باشد پس لازم است جهت ارتقاء کیفیت و افزایش سطح سلامتی بهداشت این محیط را رعایت نمایید تا موجب کاهش عمر یخچال و آلودگی آن نشود.

۴-     به هیچ وجه از مواد شوینده جهت شست و شوی داخل یخچال استفاده ننمایید.شست و شوی داخل یخچال به وسیله محلول جوش شیرین توصیه می شود. استفاده از محلول های شست و شو جهت نظافت محیط خارجی یخچال بلا مانع است.

۵-     قسمت های پلاستیکی و قابل جدا شدن را از داخل یخچال خارج نموده و نسبت به تمیر نمودن آن با محلول شست و شو و آبکشی بسیار با دقت اقدام نمایید. پس از شست و شو هر قطعه آن را خشک نموده و داخل یخچال قرار دهید.

۶-     به هیچ وجه ظروف و یا غذای داغ را داخل یخچال قرار ندهید. این امر موجب ازبین بردن سرمای داخلی یخچال شده و انرژی بسیاری را از موتور سرمایش یخچال گرفته تا نسبت به جایگزینی سرمای استاندارد یخچال اقدام گردد.

۷-     هر زمان که احساس نیاز به نظافت برفک یخچال نمودید آن را از برق کشیده و تا پایان زمان آب شدن برفک ها صبر نمایید. به هیچ وجه استفاده از سشوار و لوازم گرمایشی اینچنینی توصیه نمی گردد.

۸-     جهت جلوگیری از بو گرفتن یخچال تمامی خوراکی ها و غذاها را داخل ظرف های در دار و نایلکس های مخصوص در بسته قرار دهید تا از انتشار بو های مختلف و ترکیب آن جلو گیری شود.

۹-     جهت انتشار مناسب سرما در کل یخچال از قرار دادن مواد غذایی به صورتی که دیواره ای متراکم در طبقات ایجاد نمایند جلوگیری کنید. این مدل چیدمان موجب هدر رفتن سرمای یخچال و فساد بعضی مواد غذایی ها می شود که میزان سرمای کم تری به آن رسیده است.

۱۰-   حتما نسبت به استفاده از محافظ برق یخچال اقدام نمایید. بدین ترتیب در صورت نوسان ولتاژ برق و قطع و وصل آن هیچ آسیبی به یخچال وارد نمی شود.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669