1669 پشتیبانی سریع
تعمیر لوازم خانگی

نحوه جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی

825 بازدید
نحوه جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی

اساس کار ماشین لباسشویی، با آب است یعنی اگر ماشین لباسشویی سالم و بدون عیب باشد ولی آب منزل قطع باشد، نمی توان از استفاده نمود. اما مسئله ای که وجود دارد این است که آب، دارای املاح سنگین است که اگر آن را بجوشانید، املاح در بدنه ظرف ته نشین می شود و به خوبی متوجه خواهید شد که چقدر در آب، املاح وجود داشته است. حال همین آب زمانی که در ماشین لباسشویی هم استفاده می شود، به مرور زمان، املاح آب در درزها و سوراخ های موجود در دیگ ته نشین می شود و اگر این تجمع زیاد شود، کم کم مسیر این منافذ بسته شده و به مرور زمان به ماشین لباسشویی آسیب وارد مش ود حتی ممکن است که موجب خرابی و نیزا به تعمیر ماشین لباسشویی باشد زیرا با مسدود شدن منافذ، تخلیه و ورود آب دچار اختلال می گردد. به همین منظر باید هر از گاهی اقدام به رسوب زدایی و جرم گیری ماشین لباسشویی نمود. برای این منظور، مواد رسوب زا در بازار وجود دارد ولی از آنجایی که این مواد ممکن است برای برخی فلزات خاصیت خورندگی داشته باشند، لذا هر فردی تمایل به استفاده از آن ها ندارد لذا توصیه می کنیم که به صورت زیر عمل کنید:

۱-   ابتدا باید محلول جرم گیر را تهیه نمود.

یک چهارم پیمانه جوش شیرین و یک چهارم پیمانه آب را با هم مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا جوش شیرین در آب حل شود. از طرف دیگر سرکه را نیز در ظرف دیگر کنار دست خود قرار دهید. همه ما می دانیم که سرکه، املاح را از بین می برد و جوش شیرین خاصیت جرم گیری دارد لذا حضور این دو در کنار هم، عمل رسوب زدایی و جرم گیری را تسریع می بخشد.

۲-   حال باید محلول را داخل دیگ بریزید.

ابتدا محلول آب و جوش شرین را داخل دیگ ماشین لباسشویی ریخته و دیگ را با دست بچرخانید تا محلول کاملا در منافذ دیگ فرو رود سپس سرکه را به آن اضافه کنید. در این زمان باید ماشین لباسشویی را روشن کنید و از آب داغ هم در زمان شست و شوی ماشین لباسشویی استفاده کنید. با عمل شست و شوی ماشین لباسشویی، محلول آب و جوش شیرین و سرکه به خوبی رسوبات را از بین خواهند برد.

۳-   در نهایت باید ماشین لباسشویی را تمیز نمود.

با یک ابر یا اسفنج تمیز، دیگ داخل را تمیز و خشک نمایید و در نهایت کمی آب ولرم برداشته و همچنان که دیگ را با دست می چرخانید، بدنه آن را بشویید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669