1669 پشتیبانی سریع
تعمیر لوازم خانگی

چرا یخچال برفک می زند؟

381 بازدید
چرا یخچال برفک می زند؟

در بخش مقالات سایت تیم تعمیر لوازم خانگی Wefixit در خصوص برفک یخچال و این که چرا یخچال برفک می زند خواهید خواند. امروزه یخچال ها جزو لوازم خانگی بسیار پر کاربرد هستند که در هر مکانی دیده می شوند. یخچال ها در انواع و اقسام توسط برند های لوازم خانگی تولید و به بازار عرضه شده اند. سوالی که در ذهن اکثر کاربران ایجاد می شود این است که علت به وجود آمدن برفک یخچال چیست؟ آیا استفاده نا صحیح از آن موجب پدید آمدن برفک می شود. یا کلیه یخچال ها پس از مدتی برفک تولید می کنند.

برفک یخچال چه مشکلاتی برای یخچال ایجاد می کند؟

سوالی که ایجاد می شود این است برفک یخچال چه مشکلاتی برای یخچال ایجاد می کند؟ بار ها مشاهده شده که بر روی لوله های سرمایشی یخچال برفک هایی مشاهده می شود که در برخی موارد عده ای آن را ندید گرفته و نسبت به آب کردن آن اقدام نمی نمایند. آیا برفک های یخچال مشکل ساز هستند؟ آیا روند کار یخچال را مختل می کنند؟ باید گفت بله. لازم است شما بلافاصله پس از مشاهده برفک یخچال نسبت به کشیدن یخچال از برق و آب نمودن برفک ها اقدام نمایید. برفک ها به مرور زمان قطور تر شده و آب کردن آن ها نیز مشکل تر می شود. علاوه بر این امر مصرف انرژی بسیار بالایی را در پی خواهد داشت . چرا که یخچال در انتقال سرما دچار اختلال شده و قادر به خنک نمودن محفظه یخچال با مصرف انرژی پایین نیست. این امر موجب کار کردن بیش از حد موتور یخچال شده که در دراز مدت خرابی یخچال را در پی خواهد داشت.

برفک یخچال چیست؟

برفک ها حاصل رطوبت مواد غذایی و مایعاتی است که داخل یخچال قرار می گیرند. این رطوبت به جهت سرمای بالایی که در برخی نقاط یخچال همچون لوله های سرمایشی و محل عبور گاز یخچال است بیشتر بوده که موجب یخ زدن این رطوبت می شود. گاهی به دلیل خراب بودن لاستیک های دور درب یخچال، هوا از خارج یخچال وارد آن شده و به همراه رطوبت موجب پدید آمدن برفک یخچال می شود.

نکته : لازم است بدانید جهت ازبین بردن برفک یخچال آن را از برق کشیده و منتظر آب شدن برفک ها بمانید. به هیچ وجه از لوازمی همچون سشوار و شعله آتش برای آب کردن برفک اقدام ننمایید. همچنین استفاده از اجسام نوک تیز با هدف نظافت یخچال به هیچ وجه توصیه نمی شود. چرا که ریسک آسیب زدن به لوله های سرمایشی یخچال در این عمل بسیار بالا است.

برچسب‌ها

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669